Program PLES IN GIBALNI DIALOG © z otroki od prvega do tretjega leta starosti je podprlo tudi Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in uvrstilo v katalog programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju za šolsko leto 2024/2025 – KATIS: https://paka3.mss.edus.si/Katis/Katalogi/KATALOG2425.pdf / str. 465
Vabimo k čim več prijavam, saj bodo udeleženci prejeli aktualna nova znanja, razumevanja, izkušnje in kompetence, ki jih lahko neposredno prenašajo v svoje delovno okolje
Razpisani sta dve izvedbi:
- petek-sobota: 27.9.2024 – 28.9.2024, Ljubljana, zavod Plesni Epicenter, Tbilisijska 59D. Rok prijave: 9.9.2024
- petek-sobota: 31.1.2025 – 1.2.2025, Ljubljana, zavod Plesni Epicenter, Tbilisijska 59D. Rok prijave: 10.1.2025
KRATKA VSEBINA:
Izobraževanje se osredotoča na ples in gibalni dialog z otroki od prvega do tretjega leta starosti, kot način izražanja, nebesednega sporazumevanja in razvijanja oblik gibanja, ki omogoča tudi možnosti zgodnjega odkrivanja posebnosti v razvoju ter inkluzivno vključevanje otrok s posebnimi potrebami. Vsebina izobraževanja je podkrepljena s temeljnimi znanji s področja razvojne psihologije, kot so razvojni mejniki, navezanost in gibalno vedenje v socialnem okolju v prvih treh letih življenja.
Naslanja se na Ways of Seeing pristop (v plesno-gibalni psihoterapiji utemeljen pristop za terapevtsko delo z otroki in družinami, avtorice dr. Tortora), kjer prek več-čutnih izkušenj, plesa, glasbe in gibalne igre vplivamo na vedenje otroka. Preko lastne telesne izkušnje udeleženci spoznajo pomen sledenja otroku in utelešenja njegovega gibanja (ang. ‘follow the child’s lead’). Plesni program temelji tudi na ustvarjalnem gibu kot učnem pristopu (dr. Kroflič, dr. Geršak), po katerem pedagog na ustrezen način spodbuja otroke in jim pušča pobude v gibalnem izražanju. Na bazičnem, telesnem nivoju vzpostavljamo varen prostor za socialno vključevanje otroka in prilagajanje okolja na njegove potrebe ter ustvarjamo pogoje, da se otrok pogumno izraža in raziskuje okolje.
Program ponuja dopolnjevanje področja umetnosti in gibanja v kurikulumu za vrtce. Zadovoljuje potrebe po razvijanju in razširjanju vsebin dela s prvo starostno skupino ter omogoča nadaljnje smernice za vključevanja plesa in gibalnega ustvarjanja. Z modifikacijami je primeren za različne starostne skupine in posebne izzive.