DELAVNICA 1
PLES IN GIBALNI DIALOG z otroki do 3. leta starosti
“When I look, I’m seen, So I exist.” (D.W. Winnicott)
Zgodnje otroštvo je največkrat izpuščeno, kadar gre za plesno-gibalno dejavnost, toda za ples ni nikoli prepozno in nikakor ne prezgodaj. Z malčki lahko plešemo še preden shodijo, pravzaprav že od rojstva. Telo je otrokov prvi učitelj. Izobraževanje se osredotoča na nebesedno komunikacijo in kinestetično empatijo.
Telesni in kognitivni razvoj se pri majhnih otrocih gradi hkrati. Več, ko se otrok giba, bolj stimulira svoje možgane. In bolj, kot so otrokovi možgani stimulirani, več gibanja spodbujajo. Večina raziskav ugotavlja, da na rast in razvoj izjemno vpliva gibanje in ga na pravilen način tudi spodbujamo. V otroštvu lahko z redno aktivnostjo zgradimo trdne temelje za poznejši odnos do telesa, predvsem za dojemanje gibanja kot življenjske potrebe.
Udeleženci pridobijo bogato teoretično in praktično znanje ter veliko lastnih izkušenj. Vsebina je predstavljena tudi z video materialom iz prakse.
ZAKAJ?
Otroci prve starostne skupine (malčki od 1 – 3. let) se od najzgodnejšega obdobja soočajo s prvinami nebesednega sporazumevanja. Preko telesa in lastnega izkustva razvijajo občutek jaza, otroku omogočamo zaznavanje in zavedanje svojega telesa in sebe, kar vpliva na njegov stabilen čustven, telesni, socialni in kognitivni razvoj.
Tak otrok je zadovoljen in umirjen, rad prihaja v svoje socialno okolje, je uglašen s seboj in okoljem, nima pretiranih težav pri separaciji, sproščeno in odprto sprejema nove, neznane izzive, je radoveden in dobre volje, prejema pozitivne izkušnje in lažje predela negativne … in napreduje.
CILJI:
OTROK:
- Celostni – gibalni, čustveni, spoznavni in socialni razvoj otroka.
- Razširjanje otrokovih socialnih in sporazumevalnih spretnosti ter
- Razširjanje oblik gibanja preko nebesedne komunikacije, ustvarjalnih gibalnih aktivnosti in gibalnega dialoga.
- Socialno vključevanje.
- Zgodnje telesne izkušnje.
- Grajenje pozitivne samopodobe otroka.
SKUPINA:
- Izražanje s telesom in gibalni dialog kot izhodišče medosebnih odnosov
- Aktivna oblika učenja.
- Nebesedno sporazumevanje in socialne interakcije
- Enake možnosti za vse
ODRASLI:
- Edukacija pedagoških delavcev
- Pomen in učinki plesne dejavnosti v zgodnjem obdobju
- Smernice za razvijanje otrokovih komunikacijskih temeljev, socialne interakcije ter oblik gibanja v obdobju do tretjega leta starosti.
- Ples z malčki.
- Uporaba izbranih didaktičnih pripomočkov v gibalnem ustvarjanju.
- Izvajanje programa plesa, ki zagotavlja ustrezne kompetence za spodbujanje celostnega razvoja otrok.
- Obogatitev, razširitev in možne izboljšave obstoječih načinov dela z otroki prve starostne skupine.
- Lastno kreiranje v svojem delovnem okolju.
TRAJANJE:
16 pedagoških ur
KJE:
Plesni Epicenter, Tbilisijska 59 D, 1000 Ljubljana – Vič oziroma po dogovoru.
CENA:
185,00 eur (posamezniki)
1.450,00 eur (kolektiv – do 18 udeležencev)
PREDAVATELJICI IN IZVAJALKI:
Neva Kralj, samostojna kulturna ustvarjalka, univ. dipl. sociologinja, dipl. plesna učiteljica, spec. pomoči z umetnostjo – plesno-gibalna umetnostna terapija (PEF UL), WOS praktik (certifikat mednarodnega podiplomskega izobraževanja po programu »Ways of seeing« za delo z otroki in družinami), BFM (Baby Funktional Movement) praktik, članica SZUT (Slovenskega Združenja Umetnostnih Terapevtov).
in
Maja Krizmanić, plesna učiteljica, sodnica modernih tekmovalnih plesov pri PZS, maserka klasične in shiatsu masaže, vaditeljica plesno- rekreacijskih vadb za nosečnice in mamice po porodu, certificirana inštruktorica IAIM za masažo dojenčkov , BFM (Baby Funktional Movement) praktik.
gostja dr. Anja Radšel, dr. med, spec. pediatrije.