Prehransko svetovanje

IN  VADBA ENA – NA – ENA

MANCA

MAD_4397 (1)

Manca Šlibar

baletna učiteljica,  osebna trenerka z licenco in certificirana predana svetovalka za zdravo prehrano

pokličite: 031 481 447

pišite: mancaslibar@ymail.com

 

S končano Višjo baletne šolo poučujem balet v Plesnem Epicentru, vse bolj intenzivno pa se usmerjam v individualno svetovanje in telesno vadbo,  ki jo pripravim in prilagodim  vsakemu posamezniku. Verjetno je prav balet razlog, da me že od nekdaj zelo zanima tudi področje prehrane. Kaj je zdravo? Kaj redi? Kaj lahko jem in česa ne smem? To so bila vprašanja, ki sem si jih kot plesalka postavljala vsak dan znova. Na žalost, ali pa na srečo, me niso obkrožali ljudje, ki bi mi znali odgovoriti, zato se je moja želja po znanju na tem področju le še povečevala.

 MANCA PIŠE

Več

november 2016 /

“SVOJIH NAVAD NE MOREMO SPREMENITI ČEZ NOČ!”

Ni pomembno, koliko smo stari, za našo prehrano moramo skrbeti celo življenje. Dobro počutje, polno energije, urejena prebava, dober spanec in zmanjšanje tveganja za bolezni srca in ožilja so le nekateri izmed razlogov, zakaj bi se morali mnogo bolj posvečati svoji prehrani.

Prehranjevati se zdravo in načrtovano je na dolgi rok vsekakor lažje in telesu bolj prijazno kot uporaba raznih hitrih diet. Zakaj torej ne bi svojemu telesu vsak dan privoščili hrane, ki jo potrebuje in se poleg tega še boljše počutili?

Brez skrbi, taka prehrana ne bo vsebovala samo sadja in zelenjave in, če živimo zdravo, ne pomeni, da se bomo morali do konca življenja odpovedati sladoledu in naši najljubši pici. Pomembno je le, da taka vrsta prehrane ne prevladuje. Najboljše od vsega pa je, da ko začnemo jesti hranilno bolj polno hrano, sčasoma izgubimo željo po »prazni« hrani.

POZOR! Svojih navad ne moremo spremeniti čez noč!

Ne pričakujte sami od sebe, da se boste nekega dne odločili, da naredite konec nezdravi prehrani, že naslednji dan pa boste imeli popolne obroke. Vse hitre spremembe so za nas in naše telo stresne, zato je zelo pomembno, da se stvari lotite počasi, korak za korakom.

Pripravila se vam nekaj majhnih sprememb, ki jih lahko postopoma uvedete:

#1 VODA

Več kot polovico našega telesa sestavlja voda.

V kolikor spijete manj kot 2 litra vode dnevno, je vaš delež vode v telesu gotovo prenizek. To pa se hitro pozna pri zgodnjem staranju, nečisti in suhi koži, prebavi, počutju,… Zjutraj začnite dan s kozarcem mlačne vode in takoj boste bolj zbujeni. Čez dan pa za primerno hidracijo poskrbite s plastenko vode, ki naj vas spremlja povsod. Poskušajte jo napolniti čim večkrat.

In ne pozabite na najpomembnejše pravilo. Če ste danes spili 1 l vode, je jutri ne boste 2 l, temveč 1, 2 l. Čez dva tedna pa boste mogoče že na dveh litrih ali pa celo več, saj bo telo samo zahtevalo več tekočine.

Namig: če vam je voda »brezveznega« okusa, jo popestrite. Dodajte ji liste sveže mete, rezino limone, ingver,… Voda bo takoj bolj privlačna in zanimivejšega okusa.

 #2 ZAJTRK

Saj veste, kako pravijo: »Prazna vreča ne stoji pokonci!«

Nujno je, da zjutraj svojemu telesu zagotovite potrebno energijo za začetek dneva. In predvsem je pomembno, KAJ jeste za zajtrk. Kljub priročnosti se izognite obiskom v pekarni. Zajtrk načrtujte vsak večer, zjutraj pa si vzemite 10 minut, da ga pripravite in pojeste, ali pa ga odnesite kar s seboj in pozajtrkujte ob prvi priložnosti.

 #3 REDNI OBROKI

Če jeste samo dva obroka na dan, se po vsej verjetnosti vsakič najeste preveč. Izredno pomembno je, da imate tudi vmesne malice, ki vam bodo pomagale uravnavati nivo sladkorja v krvi in s tem preprečile napade lakote.

#4 NE PIJTE KALORIJ

Pod tem izrazom mislim predvsem na razne sladke pijače in sadne jogurte, v katerih najdemo ogromne količine sladkorja. Če že, si na vsake toliko čase raje privoščite dobro domačo sladico, ob kateri boste zagotovo bolj uživali. :)